موکب آل یاسین عمود112
گویند در زمان ظهور مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف هزاران هزار آستان پی در پی هم گشوده می شود.مواکب حسینی پی در پی در مسیر کربلا تا بین الحرمین حائر حسینی باشد که این موکب مجازی به جرعه معرفتی به روی شما بگشاید.
گویند در زمان ظهور مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف هزاران هزار آستان پی در پی هم گشوده می شود.مواکب حسینی پی در پی در مسیر کربلا تا بین الحرمین حائر حسینی باشد که این موکب مجازی به جرعه معرفتی به روی شما بگشاید.
مکتب سلیمانی 30 توحید در کلام امام خمینی؟ق؟
ریشــه و اصــل همــه عقاید کــه مهم ترین و با ارزش تریــن اعتقادات • 1ماست، اصل توحید است. اصول معارف اســت، و اکثــر فروع ایمانیه ِحقیقــت توحیــد، که اصل• ه از آن ّۀ قلبیّه و صفــات نورانیّ و معــارف الهیــه و اوصاف کاملۀ روحی 2منشعب شود. اعتقادات من و همه مســلمین همان مســائلی اســت که در قرآن کریم • آمده اســت و یا پیامبر اســام؟ص؟ و پیشــوایان بحق بعد از آن حضرت بیــان فرموده انــد کــه ریشــه و اصــل همه آن عقایــد ـ کــه مهم ترین و با 3 ارزش ترین اعتقادات ماست ـ اصل توحید است. اهــل معرفــت مى گوینــد حــق تعــالى بــراى محبــوب خــود رفــع حجب • مى کنــد. و خــدا مى دانــد در ایــن رفع حجــب چه کرامت هايى اســت. غایــت آمــال اولیــا و نهایــت مقصــد آن هــا همــین رفــع حجــب بــوده. جنــاب امیــر المؤمنــین؟ع؟، و اولاد معصومــین آن بزرگــوار در مناجــات «شــعبانیه» عــرض مى کننــد: إلهــي، هب لي کمــال النقطاع إلیــك، و أنر ور، ّ تــرق أبصار القلوب حجــب الن ّ أبصــار قلوبنــا بضیاء نظرهــا إلیك حت قدســك. خداوندا، ّقة بعزّ فتصــل إلى معــدن العظمــة، و تصیر أرواحنــا معل
.، ص 8835 . صحیفه امام، ج 1 .2. توحید از منظر امام خمینی، ص 2 .387 ص،5 . صحیفه امام، ج 3
31 مکتب سلیمانی ایــن نورانیــت بصیرت قلوب که اولیا از تو خواســتند و خواهش نمودند بــه نورانیــت آن واصــل بــه تو شــوند چــه بصیرتى اســت؟ بار الهــا، این حجب نور که در لسان ائمه معصومین ما متداول است چیست؟ این قدس و کمال چه چیزى است که غایت ّ معدن عظمت و جال و عز 1. مقصد آن بزرگواران است پیغمبرهــا بــراى همــین آمــده بودنــد کــه مــردم را هدایــت کننــد به آن • راهــى کــه مى رســند، بــه آن کمــال مطلق و از ایــن حیرت هــا و از این سرگشــتگي ها نجــات پیدا مى کنند، براى نجات انســان اســت از این ظلمــت طبیعــت بــه نــور، بلكــه از حجاب هــاى نــور و ظلمــت بــراى ماوراى اینها. در دعاى شعبانیه مى خوانید: َ كْیَها ال ِرَ ظَ نِ یــاء ِضِنا ب ِوبُ لُ قَصــارْ ابْرِ انَ وَكْیَ ال ِطــاعِقْ الن َمالَ لى ک ْــبَــى هِاله ور؛ُّ النَبُجُ حِوبُ لُ قْ الُ ابصار َ قِرَْ ت ّ تَح مــا را هدایــت کــن بــه آنجــايى که دیــدگان قلــوب ما، چشــم هاى قلب مــا، حجاب هــاى نورانى [را] هم از بین بردارد، به تو برســد. اســام آمده اســت کــه انســان را از این ضالــى کــه دارد، از ایــن حجاب هايى که دارد، حجاب هــايى کــه بالاتــر از همــه حجــاب خودبینى اســت، [خارج کند]… مادامى که انسان خودش را مى بیند نمى تواند به آن راهى که 2. راه هدایت است دست پیدا بكند، باید پا بگذارد روى این
.، ص 2241. شرح چهل حدیث، ج1 . . صحیفۀ نور، ج 21 2
مکتب سلیمانی 32 توحید در کلام مقام معظم رهبری؟مد؟: اســاس کار دعــوت ً حرکــت انبیــا، حرکــت برای توحید اســت؛ اصــا • انبیــا، دعوت به توحید اســت. عقیدۀ به توحید، یک پایه و اســتوانه یک جهان بینى است که زندگى را مى سازد. در درجه ِیا زمینۀ اساسی ــت ّ خالــص، یعــنى نــی عبودی ِ خالــص اســت که توحیــد ِ ل، توحیــد ّاو 1 غیرخدا. این آن توحید خالص است. شــهید در قبال خدا، گذشــت و ایثار کرده است. ایثار، یعنى ندیدن و • شــهید است. اگر او ِ لین موضع گیرى ّبه حســاب نیاوردن خود. این، او خــود را به حســاب مى آورد و در معــرض نابودی و خطر قرار نمى داد، به 2 این مقام نمى رسید.
.1396/6/6 . بیانات در دیدار طلاب حوزه های علمیه استان تهران 1 .1376/2/ . بیانات در دیدار جمعی از خانواده های شهدا 71 2
33 مکتب سلیمان
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط موکب مجازی آل فاطمی در 1399/01/27 ساعت 09:58:00 ب.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |